Vraag nieuwe codes aan via ons e-loket
Bij jouw identiteitskaart hoort een pin- en een pukcode.
Verlies pincode
Wanneer je je pincode vergeten bent (en jouw identiteitskaart eventueel geblokkeerd is), kan je met de puk-code een nieuwe pincode aanvragen en activeren op de dienst Burgerzaken. Maak hiervoor een afspraak en breng de puk-code mee.
Werd jouw kaart uitgereikt na 01/01/2022, kan je meteen (zonder de puk-code) een nieuwe pincode aanvragen. Maak hiervoor een afspraak.
Verlies pin- én pukcode
Indien je zowel de pin- als de pukcode niet meer bezit, kan je nieuwe codes aanvragen
- via de website van het rijksregister (toepassingen voor de burger), of
- via ons e-loket, of
- door de dienst Burgerzaken te contacteren (telefonisch of via mail of via afspraak).
Werd jouw kaart uitgereikt na 01/01/2022, kan je meteen (zonder de puk-code) een nieuwe pincode aanvragen. Maak hiervoor een afspraak.
Activatie
De aangevraagde nieuwe codes worden ongeveer één week later naar de dienst Burgerzaken opgestuurd.
Je wordt hiervan op de hoogte gebracht, zodat een afspraak gemaakt kan worden om de codes te activeren.
Contact
Burgerzaken (enkel op afspraak)
- Adres
- Koning Albertstraat 41 (Remise) , 2547 Lint Routebeschrijving
- Tel.
- 03 460 13 30
- burgerzaken@lint.be