De elektronische identiteitskaart (eID) bevat twee certificaten:
- certificaat 1: identiteitscertificaat,
- certificaat 2: handtekeningcertificaat.
Met dit handtekeningcertificaat kan u online toepassingen gebruiken, zoals 'itsme', de raadpleging van uw coronacertificaat, ...
Meer informatie over de algemene voorwaarden vindt u in de bijlage onderaan.
Voor wie
- Ontving u uw identiteitskaart ná uw 18de verjaardag,
dan staan de twee certificaten automatisch actief. - Ontving u uw identiteitskaart vóór uw 18de verjaardag,
dan dient het tweede certificaat nog geactiveerd te worden zodra u 18 jaar bent.
Wat meebrengen
Maak een afspraak om het handtekeningcertificaat te activeren zodra u 18 jaar bent, en neem het volgende mee:
- uw identiteitskaart, en
- uw pincode.
Kent of hebt u uw pincode niet meer, neem dan vóór u een afspraak maakt contact op met onze dienst Burgerzaken via telefoon of mail.
Downloads
- Certificaten - algemene voorwaarden.pdf248,3 Kb Gepubliceerd op 11-09-2023 om 00:00
Contact
Burgerzaken (enkel op afspraak)
- Adres
- Koning Albertstraat 41 (Remise) , 2547 Lint Routebeschrijving
- Tel.
- 03 460 13 30
- burgerzaken@lint.be